Hej! Hej Lissu, tyvärr kan jag inte svara på dina frågor (har också precis köpt mac). Tack för välkomsthälsningen Pelle! Kul att du minns mig.... Har inte själv valt Mac men bytt jobb... Googlade lite i ämnet och hittade detta.VBA-kod i Excel 2011 för MAC: läsa från/skriva till .ini-fil bl a
Efter ganska lång tids bortovaro har jag kommit tillbaka till Pellesoft - och nu behöver jag hjälp! Har bytt från Windows till Mac och får inte allt som tidigare fungerade att fungera i den nya miljön.
1. Är det öht möjligt att använda sig av .ini-filer i Mac? Jag har flyttat över (tidigare fungerande) kod från Win men den hittar inte .ini-filen även om den ligger i samma mapp (jo jag vet att separatorerna är annorlunda...)
2. Tidigare fanns i Win en möjlighet (har jag för mig) att köra en procedur när ett nytt dokument skapas från en mall - hittar inte detta nu...
3. I Win finns kommandot Environ("username") - får besked att detta inte finns i Mac. Finns det någon motsvarighet?
Vore mycket tacksam för tips om hur jag ska göra...
/Lisbeth
aka
LissuSv: VBA-kod i Excel 2011 för MAC: läsa från/skriva till .ini-fil bl a
Vill hälsa dig varmt välkommen tillbaks :)Sv:VBA-kod i Excel 2011 för MAC: läsa från/skriva till .ini-fil bl a
Tror du kanske att det fnns någon annan Mac-guru här? ;-)
Väntar med spänning...
/Lisbeth
aka
LissuSv: VBA-kod i Excel 2011 för MAC: läsa från/skriva till .ini-fil bl a
http://macworld.idg.se/2.1038/1.413058/sa-kor-du-windows-pa-din-mac
Kanske inte vad du är ute efter