Hej på er 1. Blanksteg markeras endast om det finns ett ord/siffra/tecken efter. Gäller det här alltid? eller gäller det exempelvis i vissa program eller visa dialogboxar när du kopierar? Det är i Outlook och Word jag har upptäckt det. Det är bara vanlig text jag kopierar. Från t ex Textpad. Det är precis som jag beskrivit i frågan:Blanksteg i t ex Outlook eller Word
När jag dubbelklickar på ett ord i ett mail eller i ett worddokument, får jag med automatik med ett blankt på slutet. Är det någon här som vet hur man stänger av denna funktion? Jag kopierar ofta lösen och vill INTE ha med det blanka eftersom lösenordet då blir fel.
Det är samma sak om jag kopierar in ett ord i ett mail. Om jag t ex skriver c:\temp\testmapp\ och vill klistra in testfil.txt då blir det med automatik c:\temp\testmapp\ testfil.txt i stället för c:\temp\testmapp\testfil.txt. Alltså ett blankt före filnamnet.
Går det att stänga av detta?
//MiaSv: Blanksteg i t ex Outlook eller Word
Dvs. om du har lösenordet på egen rad så markeras endast lösenordet.
2. Har provat nu att göra som du och får INTE något blanksteg före.
Irriterande på att ingen har någon lösning på dessa små saker.
Föreslår att du vänder dig till Microsoft och ställer dessa frågor.Sv:Blanksteg i t ex Outlook eller Word
Sv: Blanksteg i t ex Outlook eller Word
När jag dubbelklickar på ett ord i ett mail eller i ett worddokument, får jag med automatik med ett blankt på slutet. Jag kopierar ofta lösen och vill INTE ha med det blanka eftersom lösenordet då blir fel.
Det är samma sak om jag kopierar in ett ord i ett mail. Om jag t ex skriver c:\temp\testmapp\ och vill klistra in testfil.txt då blir det med automatik c:\temp\testmapp\ testfil.txt i stället för c:\temp\testmapp\testfil.txt. Alltså ett blankt före filnamnet.
Det är mycket frustrerande.