hej på er alla, Jooma, hej,Skapa en resultattabell
har försökt att skapa en tabell ( en sådan som finns på de flesta sportsidor i tidningen) men har nu stött på problem.
Har tidigare använt en modifierad variant av XL-Dennis "resultattabell" men nu när jag behöver ge vinnande lag 3p och även hantera sudden death blir det problematiskt för mina begränsade prog. kunskaper.
Är det någon som har ett förslag på hur jag kan utifrån ett spelschema skapa en tabell i "realtid" som hanterar 3 p till vinnande lag, 2 p till lag som vinner i sudden där förlorande lag i sudden får 1p?
Mvh Sv: Skapa en resultattabell
Hur har du tänkt dig att detta ska fungera tillsammans med övrig data?
Mvh
XL-DennisSv: Skapa en resultattabell
Till grund för tabellen och match-schemat ligger ditt arbete med "Automatisk uppdatering av resultatlistor".
Jag har iofs gjort några justeringar så att t.ex tabellen justeras efter poäng, målskillnad och som tredje alt. antal gjorda mål. Alltså har jag lagt till en ny kolumn där antal mål listas.
Jag har också justerat så att matcher utan resultat i spelschemat inte räknas som en förlust. Detta för att du skall kunna ha hela spelschemat och möjligheten att spekulera i kommande resultat.
Min tanke med tabellen är att du i "realtid" skall se förändringar utifrån resultat i spelade ( men också kommande) matcher.
Eftersom förutsättningen har ändrats när det gäller poäng för vunnen match blev det alldeles för svårt för mig att fixa fram en lösning.
Vunnen match ger 3 poäng, inget konstigt med det, men eftersom Sudden deatch tillämpas och vinst i sudden ger 2 poäng till vinnande lag och förlorande får 1 p krävs det att man hanterar sudden vinst på ett bra sett.
Hoppas att jag har beskrivit mitt problem tillräckligt bra
Tack för all hjälp jag kan tänkas få.
Mvh Johan