Hej! Hej!Formelvisning i XL 2000
Jag har ett problem med Excel som är mycket irriterande och jag vet inte hur man blir av med det.
När man i XL markerar en cell som inehåller en formel så visas den i formelfältet. När man sedan klickar på formeln i formelfältet så färgläggs alla cellreferenser i formeln, och även själva cellerna i kalkylbladet som refereras markeras med en färgad ram med motsvarande färg. Detta är ju en mycket smidig funktion och man får mycket lättare överblick på det hela. Detsamma gäller också om an har ett diagram i kalkylbladet, om man klickar på det så färgläggs motsvarande område som diagrammet får sina data ifrån.
MEN mitt problem är att denna funktion hux flux bara försvinner och det går ej att få det att funka igen. Jag kan avsluta excel o starta det igen men det funkar ändå inte. Men så rätt som det är vid något annat tillfälle så kan det börja fungera igen. Och så håller det på. Jag har en svag aning om att det kan ha att göra med att man har VB-Kod som körs i kalkylen, men finns det något sätt att 'slå på' denna funktion igen????Sv: Formelvisning i XL 2000
Har aldrig hört att man skulle kunna stänga av denna funktion. Verkar vara fel i Excel. Prova att installera om.
mvh
/Michael