Hej, Hej! Jag hittade det du talar om, men det verkar som om man måste lägga dit postscript filer i den bevakade mappen men jag skulle vilja att man kan lägga tex word filer i in-mappen och sen skapas .pdf-filer i ut-mappen. Som sagt - sitter inte idag vid dator med Distiller installerat, kan kolla ikväll och ge besked i morgon... Sorry.. Se till att Adobe Distiller är den förvalda skrivaren i Word. Öppna utforskaren och öppna mappen, markera alla filer och högerklicka, Hej igen...Skapa flera pdf-filer!
Jag har office2000 och programmet för att skapa .pdf-filer (Acrobat)
Men ibland skall man skapa pdf av alla filer som ligger i en viss mapp och då skulle man spara tid om man kunde ange vilken mapp som innehåller filerna och köra ett script som skapar en pdf-fil av varje fil i denna mapp i samma mapp eller en annan utpekad mapp.
Kan nån hjälpa mig med detta?
/HenrikSv: Skapa flera pdf-filer!
Just nu kan jag inte kolla, men jag har absolut för mig att det i Acrobat Distiller finns ett alternativ där man kan skapa pdf:er av alla filer i en mapp... Ligger för modligen under Arkiv-menyn...
/LissuSv: Skapa flera pdf-filer!
/HHSv: Skapa flera pdf-filer!
/LissuSv: Skapa flera pdf-filer!
välj utskrift från högermenyn - gå och ta en fika.....
//MWSv: Skapa flera pdf-filer!
Kollade med den tanken jag hade, men det ser ut som om mitt minne var från en tidigare version, jag fick det inte heller att fungera så som jag trodde (ange en mapp och kör igång..) så det bästa är nog som föregående inlägg anger - ...
/Lissu