Hej! Kolla om detta kan vara något: http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=4850. Annars finns det massor på nätet, sök ex: Tack Pelle - men det är massorna jag inte klarar av! :-)PWD-generator
Vet inte om jag är i rätt forum...
Jag är ute efter ett system att skapa lösenord utifrån ett givet ord eller tal. Jag vet hur jag i VBA använder slumpgeneratorn, men det är inte det jag är ute efter utan snarare en "nyckel-makare".
Finns det någon här som antingen har en kodsnutt man skulle kunna få använda eller ett tips hur jag skulle kunna göra i t ex Excel eller Access?
/LissuSv: PWD-generator
password generator vb'
/PelleSv: PWD-generator
Jag tycker det är svårt att hitta i mängderna med kod - särskilt som jag inte använder (inte ens har) VB!
Men i den bifogade länken hittade jag en global.bas som jag tittade på. Den använder slump, men jag ville ha tips på hur jag kan utgå från ett ord eller ett tal, använda någon form av kod för att göra detta till ett lösenord, som blir unikt för just den användaren. Ungefär som man gör när man ska registrera t ex WinZip.
Jag förstår om man måste tillföra något unikt för att ingen ska kunna hitta någon bakväg, men trodde i min blåögdhet att jag skulle hitta någon enkel kodsnutt som jag kunde modifiera...
Jag kan alltså inte kör VB-projekt utan får hålla mig till VBA ellerVBScript
/Lissu