Tjenixen. Finns flera lösningar... ...och sen kan du ju göra det till ett makro och lägga till ett kortkommando så det enda du behöver göra när du är klar är t.ex att trycka "Ctrl + D" (hmm, eller nåt annat fint kommando ;) ... eller en snygg knapp så att man inte riskerar att ersätta några vedertagna kortkommandon! :-) Om datumet ligger i sidhuvudet/-foten/ använd Words egen funktion, den uppdateras automatiskt när dokumentet öppnas. men datumet vill jag inte ha i sidhuvudet. Är det Word 2000?Automatisk datum i Word????
Det är så att jag arbetar dagligen med ett dokument - mall som jag dagligen skriver ut och dokumenterar...
Dokumentet mallen i sig...ska inte några ändringar göras förutom datum.
Därför skulle det kännas jätte skönt om jag slipper byta datum varje gång jag öppnar dokumentet.
Går det göra som Execel?? =IDAG()
Tacksam för svar
//ZimBoSv: Automatisk datum i Word????
Testa Infoga - Fält... Datum... där finns flera alternativ...
Det beror på vilket datum du vill ha - utskriftsdatum, datum när filen skapades eller ändrades eller...
/LissuSv: Automatisk datum i Word????
Sv: Automatisk datum i Word????
Det kan ju också redan finnas ett givet kortkommande - det beror ju på vilket datum man vill ha!
/LissuSv: Automatisk datum i Word????
/EmmaSv: Automatisk datum i Word????
jag vill ha det i själva dokumentet..
//ZimBoSv: Automatisk datum i Word????
Isf:
1 Ställ markören där du vill ha datumet.
2.Infoga - Datum och tid...
3. Bocka i Uppdatera automatiskt
4. Välj det format du vill ha.
5. OK
Kommer inte ihåg hur menyn infoga ser ut i Office XP eller tidigare än 2000, men det finns säkert samma där. Annars samma procedur fast Infoga - Fält... Och välj ett datumfält.
/Magnus