Hur bedriver man ett programmeringsprojekt uteslutande via Nätet? Jag har under ett par års tid utvecklat en applikation för Excel, som syftar till att underlätta för Excel-användare att designa sin egen arbetsmiljö och tror att en vidare utveckling av applikationen skulle gå bättre om mer resurser kunde knytas till utvecklingsarbetet. Excel- och VBA-projekt
Min applikation heter EgetMeny och innebär i korthet, att Excel-användare kan utforma en personlig meny från vilken alla typer av dokument, Internet-sidor, Excel-filer, enskilda kalkylblad och diagramblad, Excel-makron, mappar, program med mera kan nås direkt från Excel utan omvägar via skrivbord, Start-menyn etc, etc. Under det senaste året har jag också utvecklat ytterligare ett antal applikationer som har kopplats till EgetMeny.
Då jag bor i Kramfors och det sannolikt inte finns någon likasinnad på orten måste jag vända mig utåt i landet för att få kontakt med Excel-utvecklare som kan tänkas vilja delta i det fortsatta arbetet med EgetMeny men då jag alltså inte vet hur sådana utvecklingsprojekt bedrivs skulle jag vara tacksam för all information i ämnet Programmeringsprojekt på Nätet.
Den intresserade kan läsa om och ladda ner EgetMeny och dess underprogram från Pellesofts Filarea/office program/microsoft excel.
OBS: Ladda ner EgetMeny före övriga applikationer! Notera också att källkoden är skyddad i dagsläget.