Har egentligen Frontpage nåt bra sätt att hantera layers? Använder själv Frontpage i Office XP, men har letat utan resultat efter några bra funktioner för sådant... Rekommenderar: Dreamweaver, eller context vilket jag hittills skrivit x antal rader kod i med ett antal lager... Men dreamweaver tycker jag är smidigt (om man inte sitter på en väldigt gammal dator dvs.) Har prövat Dreamweaver lite nu, men en liten detalj irriterar mig. Frontpage och layers?
En kompis visade idag Dreamweaver MX och hur han med några enkla klick kunde skapa layers som blev synliga resp. osynliga beroende på vad man gjorde med musen.
Har alltid tidigare valt Frontpage framför Dreamweaver då det gäller att skapa webbsidor och känner mig hemma och trivs med Frontpage. Men eftersom jag nu blev så imponerad av de smidiga layer funktionerna jag såg i Dreamweaver undrar jag: Bör jag gå över till Dreamweaver för att få dessa funktioner eller har Frontpage liknande funktioner som jag totalt lyckats missa?Sv: Frontpage och layers?
Sv: Frontpage och layers?
Varje gång man har haft ett annat fönster aktivt och går tillbaka till Dreamweaver så kör den en slags refresh i sitens fillista. Tar bara nån sekund eller så, men irriterande ändå när det blir så varenda gång. Kan man nånstans stänga av denna automatiska refresh, så att man själv sköter detta manuellt istället?
Försökte hitta nåt i inställningarna själv men hittade inget för detta tyckte jag.