Hej! Vet inte om detta är rätt forum men eftersom datan som jag vill använda just nu ligger i excel så provar jag här. Moderatorer får gärna flytta den :). Skrev ett svar men jag tror att det blev time-out, så det sparades inte. Behöver definitivt förslag ideér samt lösningar och är tacksam för alla tips. Men hur får jag fram din mail? :) Ingen som kommit tillbaks från semestern och orkar ge mig lite tips? :) Skicka ett imail - det lär vara det han menade.. om inget annat kan du säkert få hans Problemet är att hans profil inte är klickbar? Isf hade jag skickat imail direkt :)Data i excel till databas och sen skapa dynamiska grafer utifrån värde
Har ett excelblad med mycket data i, utifrån det så vill jag skapa grafer som ska gå att aggregera på diverse olika sätt. Exempelvis att man bockar för dom dataserier som ska aggregeras. Datan ligger just nu inte i databasformat utan är från vänster till höger. Datan uppdateras också i excelbladet en gång i veckan.
Presentation av graferna ska ske så smidigt som möjligt, helst via ett webgränssnitt men en excelfil funkar också som tillfällig lösning.
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja, tycker ni jag ska exportera datan till en databas t.ex SQL Server med DTS eller bara göra en export veckovis till en annan excelfil där datan är mer logiskt uppbyggd?
När det gäller presentationen vet jag inte heller riktigt hur jag ska göra, färdiga grafverktyg eller bygga något eget i t.ex asp.net eller excel?
Alla tips ideér är välkomna, måste fixa detta innan sommaren är slut :)
Förklarar gärna mer ingående om det är någon tycker det behövs.
Mvh
/AndreasSv: Data i excel till databas och sen skapa dynamiska grafer utifrån vä
Skriv ett mejl till mig om du vill ha förslag och ideer till lösningar.
/HåkanSv: Data i excel till databas och sen skapa dynamiska grafer utifrån vä
Mvh
Håkan, om du ser detta så kan du väl skicka ett imail genom forumet till mig med din mailadress?
email där istället om du bara ber snällt.
/EmmaSv: Data i excel till databas och sen skapa dynamiska grafer utifrån vä