Hej undrar över om det är möjligt att ha 2st eller fler inkorgar på en användara, allstå samtidigt En mailbox (användare) har en inkorg. Coolt så med andra ord så menar du att det skulle alltså kunna gå att ha i min "hem-dator"både min privata mail samt en anslutning till jobbets mail, och viceversa. Eller? > <b>Coolt så med andra ord så menar du att det skulle alltså kunna gå att ha i min "hem-dator"både min privata mail samt en anslutning till jobbets mail, och viceversa. Eller?</b> hmmmm det låter ganska komplicerat det. > <b>Jobbet, Pop- antar jag</b> > <b>Kör du POP på jobbet, som släpps igenom ditt jobbs brandvägg, och IMAP hemma, så är det inga problem att få båda inkorgarna i din Outlook XP!</b> ---> betyder det att det är en massa inställingar som måstes göras hit och dit eller? > <b>betyder det att det är en massa inställingar som måstes göras hit och dit eller?</b> Värst va du e snabb på att svara, tackar för det! > <b>Värst va du e snabb på att svara, tackar för det!</b> är i möte just nu! Tackar... nu funkar det! ska testa programmet är det nån freeware? kostar det nåt? > <b>Tackar... nu funkar det! ska testa programmet är det nån freeware? kostar det nåt?</b> ganska snygg gränsnitt faktsikt! > <b>ganska snygg gränsnitt faktsikt! </b> 2 st inkorgar?? Går det?
är det möjligt??Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
Däremot kan en användare ansluta mot flera mailboxar, och därmed få tillgång till flera inkorgar.
Nu har det dykt upp trådar som säger att man bara ska svara på frågan och inget annat, men det skiter jag i! Om de berättar vad du vill uppnå så kanske vi kan komma fram med en alternativ lösning?Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
<b>Nu har det dykt upp trådar som säger att man bara ska svara på frågan och inget annat, men det skiter jag</b>---> Jag tycker personligen att det är as bra få läsa andras åsikter och så... men bara att man hållet sig till temats ramar, på nåt vis måste man ta ju lärdom av de kunniga!Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
När det gäller Outlook menar jag ingenting! I mina ögon är Exchange/Outlook ett av de hemskaste system man kan arbeta med! Men men ... !
Allt beror på med vilka protokoll du accessar dina inkorgar. MAPI? IMAP? POP? Vilka transporter har du mellan dina platser? Internet? VPN? RAS? Vilken version av Outlook använder du? Vad är öppet/stängt i ditt företags/hemma brandväggar?
Massor av frågor, men det beror på att det kan vara väldigt komplext att lösa det du vill, eller väldigt enkelt, beroende på hur det är uppsatt!
> <b>på nåt vis måste man ta ju lärdom av de kunniga!</b>
Det är en bra devis att leva efter, det försöker jag också varje dag! Men i denna frågan så finns det alldeles säkert de som är kunnigare än mig!Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
Men jag kan kortfattat säga så här:
<b>Jobbet</b>
Ms Outlook 98
Pop- antar jag
brandvägg... har de väl här
<b>Hemma</b>
Xp outlook
imap (inte riktiht säker)
brand vägg hemma inte installerat än!
> <b>När det gäller Outlook menar jag ingenting! I mina ögon är Exchange/Outlook ett av de hemskaste system man kan arbeta med! Men men ... ! </b> Finns det andra progam som är bätte eller... öppen för förslag! (<i>ganska nykomling med outlook men har för det mesta andvänt hotmail bara.. löjligt va!</i>)Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
> <b>Hemma, imap (inte riktiht säker)</b>
Kör du POP på jobbet, som släpps igenom ditt jobbs brandvägg, och IMAP hemma, så är det inga problem att få båda inkorgarna i din Outlook XP!
> <b>Finns det andra progam som är bätte eller... öppen för förslag! </b>
Det finns alltid bättre! :-) Skämt åsido, du får nog definiera vad du vill ha din klient till innan jag ger några rekomendationer!Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
> <b>du får nog definiera vad du vill ha din klient till innan jag ger några rekomendationer!</b> ---> Det enda jag vill är det vanliga ju, ta emot, skicka, läsa. Vad mer kan man göra? Mass mail utskick kanske m.m.Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
Japp!
> <b>Det enda jag vill är det vanliga ju, ta emot, skicka, läsa. Vad mer kan man göra? Mass mail utskick kanske m.m.</b>
Kalender, boka möten osv. Synkronisering mot PDA/mobiltelefon tex!Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
> <b>Kalender, boka möten osv. Synkronisering mot PDA/mobiltelefon tex!</b>´---> vad är PDA... annars är det väl i stort sett det jag vill använda mailet till! Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
Hoppa in i chatten så går det ännu fortare! :-)
> <b>vad är PDA... </b>
En handdator.
En av mina favoriter är Mozilla Thunderbird. Kika in på <URL:http://www.mozilla.com/>.Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
En av mina favoriter är Mozilla Thunderbird. Kika in på <URL:http://www.mozilla.com/>.
ska kika på den!Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
helt gratis!Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
är den bättre än outlook eller??Sv: 2 st inkorgar?? Går det?
Och det går att konfigurera om som man vill ha det!
> <b>är den bättre än outlook eller??</b>
Omöjligt att svara på utan ett antal givna förutsättningar. Men för mina behov är Firebird abnormt mycket bättre än Outlook. Men å andra sidan så är Outlook betydligt bättre än Firebird på min arbetsplats, allt beroende på behoven!