Jag har problem med att mitt Outlook är oerhört trögt, det kan ta flera minuter att öppna ett mail. Jag har bra mycket fler mail och för mig har det inte strulat. Så frågan kanske mer ligger åt "internet-anslutningen" kanske? Har kört Office XP med 20 000-30 000 mail och allt har funkat kanon. Efter formatering kör jag nu 2003, har 4-5000 mail funkar också kanon. Eller outlook express.... Ännu bättre än outlook (plus billigare) Defragmentering behövdes verkligen, de enklaste lösningarna ligger inland längst bort... Där har du nog ett felsökningsalternativ. Det gjorde susen det!Outlook XP är oerhört trögt
Problemet började redan när jag använde Outlook 2000. Tänkte att det kanske skulle bli bättre om jag uppgraderade till XP, men det blev ännu värre.
Nu får jag dessutom ett felmeddelande om att "Servern är upptagen" emellanåt.
Jag använder w2000 pro som operativsystem och har 640 Mb ram i datorn.
Använder Norton Internet Security både som virusprogram och brandvägg.
Det finns ca 1500 mail i olika mappar.
Är det nån som har nåt tips vad man kan göra för att hitta vad som felar?Sv: Outlook XP är oerhört trögt
Det kan vara en väldigt defragmenterad disk du har också - då får du söktider som blir väldigt långa om din mailfil ligger huller om buller.Sv: Outlook XP är oerhört trögt
Vad kör du POP3 eller IMAP? ISP?? Hastighet?
Du kan ju även testa med annan mailläsare för att se om om det går snabbare. Tex Eudora.
/johanSv: Outlook XP är oerhört trögt
Sv: Outlook XP är oerhört trögt
Den defragmenterar alla filer utom 2 vara den ena är:
c:\Documents and settings\user\Application Data\Microsoft\Outlook\OUTCMD.DAT
Den filen är på nästan 2 GB, vad är det för en fil?
/Per-ErikSv: Outlook XP är oerhört trögt
Min OUTCMD.DAT är bara 3kb stor
Vet inte om detta gäller dej....
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;823475&Product=out2003
/DanneSv: Outlook XP är oerhört trögt
(Har en känsla av att jag kom en liten bit på vägen eom att defragmentera också)
Tack så mycket.
/Per-Erik