Hej! Testa om det fungerar med "*@domän.se"? Detta använder man sig ofta i linuxmiljö har jag för mig. Hej,*@domän.se, HUR?
Har ett, förmodligen väldigt simpelt, problem... Hur får jag tag på alla mails som skickats till min exchange 5.5 server, men vars mottagare inte finns?
Alltså, jag vill ha en mailbox där alla mails som kommer till min server och som inte har en, för mailservern känd mottagare, sparas. Typ om nån skickar till turbosture@mindomän.se, så vill jag kunna se detta mail, trots att det inte finns någon mailbox som heter turbosture...
Hjälp?Sv: *@domän.se, HUR?
Sv: *@domän.se, HUR?
I Exchange 5.5 servern och dess Adminprogram finns IMS (Internet Mail Service) objektet ; där är en definition som anger vem som får en kopia på NDR (Non-Delivery Reports); Ange en adress där, t ex din postmaster eller liknande; den kommer då att få en kopia på alla brev som inte kunde levereras pga att mottagaren inte finns.
Ett tips är att inte ange din vanliga mailbox som kopiemottagare av NDR då det kan bli mycket post som du inte vill blanda med din vanliga mail.
/Göran
Exchange MVP