Hej! Ta dig en titt i application data katalogen för varje användare. Mycket möjligt att inställningarna gömmer sig där. Tyvärr verkar det inte så. Finns lite grejer här som du kanske kan titta på: Tack Budda! Har du kollat på den ADM fil som används för policy inställningar för bl.a. Outlook 2003? Tror man kan tvinga fram Outlook Today för användarna den vägen, genom att lägga in denna policy via GPO. Du hittar Outlook 2003 ADM filen i Office 2003 Resource Kit. Tack Göran! Jag stänger tråden här nu och provar att posta den till Exchange-forumet istället.Tvinga Outlook Today som startsida
Har utvecklat en intranätapplikation som körs istället för den vanliga Outlook Today-sidan.
Som enskild användare kan man ju välja att Outlook Today öppnas som förstasida när man startar Outlook.
Vi skulle vilja kunna sätta denna inställning via ett startupscript så att alla användare alltid får sidan som startsida, typ genom att skriva inställningen till systemregistret.
Jag kan dock inte hitta var i registret denna inställning lagras.
Har försökt med en registry tracker men blev inte riktigt klok på resultatet.
Är det någon som vet exakt var denna inställning lagras? Det gäller Outlook 2003.
mvh
/jonasSv: Tvinga Outlook Today som startsida
Sv: Tvinga Outlook Today som startsida
Jag kanske ska förtydliga min förvirring... ;-)
Det händer saker i registret om jag ändrar valet för Outlook Today som startsida i Outlook. Tyvärr så ändras samma nycklars värden även om jag så bara startar om Outlook. Och tyvärr ändrades de inte till exakt likadana värden vid något av mina försök. Gissningsvis så är värdena en komposit av ett antal flaggor, varav en i någon av nycklarna ifråga då sätter just denna inställning. Jag skulle väl kunna pröva mig fram, men det finns en och annan permutation att välja på, så den vägen känns inte vidare framkomlig...
mvh
/JonasSv: Tvinga Outlook Today som startsida
http://www.experts-exchange.com/Applications/MS_Office/Outlook/Q_20319794.htmlSv: Tvinga Outlook Today som startsida
Har hittat liknande tips på andra ställen, tyvärr verkar den registerinställningen inte funka för Outlook 2003. (Kommandorads-växeln fungerar, men det hjälper dessvärre inte mig.)
Fler förslag?
mvh
/Göran Husman
Exchange MVP
HumanData ABSv: Tvinga Outlook Today som startsida
Men, tyvärr...
Väldigt många inställningar fanns det, men antingen är jag blind, eller så finns inte detta alternativ där heller.
Några fler tips, om inte annat på var jag kan söka svaret (MS KB och MSDN har jag förstås sökt på, utan resultat)?
mvh
För det här är väl typiskt något som Exchange-administratörer kan stöta på.
mvh
/Jonas