Hej! Råkade ut för samma sak faktiskt idag, fast det var ett exceldokument. Jag sitter ju och arbetar med riktigt duktiga exchangekollegor och deras spontana svar va: testa att göra samma genom att stänga av virusskyddet och testa. Nu har jag inte hunnit det, men du kan också prova och se. Jag har samma bekymmer hos en kund - men det gäller bara för den användaren på den datorn! Gör jag samma sak med vår testanvändare eller som administratör fungerar det bra. Om jag tar hjälp av urklippsfunktionen i Office så verkar det fungera bra, bara man ser till att alltid ha den synlig och klistra in med den. Har också märkt att om jag högerklickar på en fil och väljer skicka som mail så när man skickar, så ligger sidan kvar på skärmen istället för att stängas. Dock mailas filen i alla fall - lurigt. Skall ta en koll med en kille på ms-support i ungern, han är för jäkla duktig.. Jag har oxså varit ute för detta men då stängde jag av alla processer som inte behövdes och dåOutlook kraschar när man kopierar in text!
Har problem med en användare vars Outlook kraschar/stänger ner när användaren kopierar in text från anna källa.
Känner igen problemet men kom inte ihåg vad lösningen var!
Någon annan som vet något?
Personenn sitter med Outlook 2000 och på Citrix.
/patrik EkmanSv: Outlook kraschar när man kopierar in text!
Sv:Outlook kraschar när man kopierar in text!
Har sökt förgäves på support.microsoft.com efter ett liknande problem, men svaren lyser med sin frånvaro.
Lite mer specs:
- Office XP Pro (Osäker på patchnivån här)
- Windows 2000 Pro (SP4)
- F-Secure Antivirus (Har ej versionsnr i huvudet)
Ska undersöka det med att stänga av antivirusprogrammet lite närmare i veckan.Sv: Outlook kraschar när man kopierar in text!
Sv:Outlook kraschar när man kopierar in text!
funkade det. Det behöver ju inte vara så för det var bara den gången och det hjälpte mig då.