Hej, Lite kort och gott: Bra, nu fick jag veta lite mera och då kommer naturligtvis fler frågor. Jupp, tasks är samma som uppgifter. Blir enkelt att tilldela andra uppgifter som du sen enkelt kan kontrollera om dom slutförts.Fördelar med Exchange
Skulle vilja få reda på vad som man kan ha exchange till, förutom mail hantering. Är eventuellt på gång med att skaffa exchange, men tycker inte att jag får fram all information om systemet.Sv: Fördelar med Exchange
Mail
Delad kalender
Gemensam adressbok
Tasks
Public Folders
Instant Messenging
Många andra system har även dessa bitarna, men fördelen med Exchange är att du har alla i samma paket. Nackdelen är naturligtvis då också att du har allt i samma paket när olyckan är framme.
Ytterligare en fördel är Exchanges integrering med Microsofts andra system, tex Active Directory, Sharepoint och Office. Tillsammans och korrekt konfigurerade fungerar de bra. Och naturligtvis är detta en nackdel om du kör väldigt blandade system.
Själv är jag väldigt kluven till Exchange. Ska man ha alla delarna tillsammans så är nog Exchange marknadsledande, men usch vad illa jag tycker om att administrera det eller jobba i det.Sv: Fördelar med Exchange
Tasks är det samma som uppgifter ?, hur delas dessa ? public folders, blir det som vanliga mappar som man kan ha filer i ?Sv: Fördelar med Exchange
Public folders blir som vanliga mappar i en del av Outlook som heter "Gemensamma mappar" (separat trädstruktur). Du kan lagra allt från epost, filer, kontakter (gemensam kontaktbok som Outlook kan använda!), kalendrar i såna mappar. Det går även att sätta epostadresser på vissa mappar så att man kan maila in utifrån till en mapp, vi använder det för att lagra bla. anmälningar som kommer via en webbapplikation. Genom att sätta rättigheter på mapparna styr man sen enkelt vem som får se, redigera osv.
// Johan