Outlook 2003 har ju lagt in en sån jävligt nice "Alert" grej när man får mail. Är det nån som vet om det finns så man kan lägga så man får upp en sån alert på annat än sin Inbox? Ja det går, man kan skapa en .net dll och använda sig av inspectors för att hooka events som finns inbyggda i outlook. Håller på med ett sådant program och utreder alla händelser som kan fångas för en kund. Det var ju den smidiga användarvänliga lösningen .. :D Är inte sådär super viktigt. Jag tänkte mig mer nåt typ "Kryssa i den settingen där" ;) Håller med om att det var ett taskigt svar. Det finns rätt mycket "alerter" på nätet där du kan ställa in vilka mailkonton den skall bevaka. Sök på google efter nåt i stil med "mail alert" och se om du kan hitta något bra verktyg. Tyvärr visas den trevliga blå rutan bara om mailet kommer till inboxen direkt, dvs har man nån regel som flyttar ett mail till en mapp automatiskt (på servern) så visas ingen alerter alls. Hej OlaAlert på annat än Inboxen i Outlook
Man kan ju förstås lägga lite rules och skit så man skickar det till sin Inbox men man tycker det borde gå att fixa så man får alert på alla boxar man har ..Sv: Alert på annat än Inboxen i Outlook
Sv: Alert på annat än Inboxen i Outlook
Sv:Alert på annat än Inboxen i Outlook
Har du alla kontona i outlook borde den rimligen varna oavsett vart mailet kommer in.Sv: Alert på annat än Inboxen i Outlook
Vad man däremot kan göra är att lägga till en avisering. Där kan man välja skrivbordsavisering vilket visar den blå rutan. Tyvärr är det en klientregel, så det fungerar inte tillsammans med serversideregler som att flytta mail till mappar. Resultatet är oftast att mailen varken flyttas eller aviseras alls.
Fånigt.Sv: Alert på annat än Inboxen i Outlook
För några år sen så letade jag efter liknande, för att få meddelande om att det har kommit mail till en gemensam mailbox, jag hittade tt program som jag använder än idag funkar kanon bra. http://www.mapinotify.com
//Torfi