Någon som vet om det går att dela MS Outlooks brevlåda (outlook.pst) mellan två klienter utan att ha t ex Exchange på nätet? Vad jag kan läsa mig till ska programvaran "Public Outlook" fixa detta, har dock inte testat själv: http://www.outlookstore.se/index.html. En variant som är betydligt smidigare (om det inte är en uppringd förbindelse) är att via mot IMAP istället för POP. Då ligger mailen kvar på servern och du kaan koppla båda Outlook klienterna mot samma brevlåda. > Vad jag kan läsa mig till ska programvaran "Public Outlook" fixa detta >En variant som är betydligt smidigare (om det inte är en uppringd förbindelse) är > <b>Vet inte om deras ISP tillåter IMAP</b>Dela "brevlåda" i Outlook XP
Har en kund som har två datorer i ett nätverk. Hon laddar ner e-mail till sin dator och vill att den andra tjejen på kontoret skall kunna läsa de mail som är i hennes Outlook.
Jag testade att dela ut Outlook.pst på den första maskinen och öppna den i Outlook på den andra maskinen. Detta verkar inte funka då Outlook körs på den första maskinen (och jag testade inte att stänga ner Outlook heller, dvs frigöra pst-filen)Sv: Dela "brevlåda" i Outlook XP
/JohanSv: Dela "brevlåda" i Outlook XP
Sv:Dela "brevlåda" i Outlook XP
hmmm... intressant... fast jag tror inte dom är beredd att betala $400 för att lösa det :(Sv:Dela "brevlåda" i Outlook XP
>att via mot IMAP istället för POP.
Vet inte om deras ISP tillåter IMAP... Kan man göra en mappstruktur då på servern eller hur menar du?Sv: Dela "brevlåda" i Outlook XP
Det går ju att ta reda på.
> <b>Kan man göra en mappstruktur då på servern eller hur menar du?</b>
Ja, det går utmärkt att bygga mappar hur man vill. Alla mailen sparas på servern och inte på klienten som med POP3. På så vis så kan båda dina användare jobba mot samma konto och se samma saker.