Hej Du skrev inget om hur dina användare skickar epost, dvs om ni har en Exchangeserver eller om alla skickar via nån annan SMTP-motor. Som du sa så skall man undvika att skicka i annat än text eller html, dvs ej Exchange rich text format (ej att förväxlas med RTF som i ex Word). Det finns en inställning på Exchangeservern som påverkar meddelanden globalt kolla i Exchange System Manager under Global Settings->Internet Message Formats->Default->Properties->Advanced och se till att Exchange rich-text format står i läget "Never use". HejWinmail.dat filer
Jag har ett återkommande problem med vissa användares mail
Det som inträffar är att till vissa mottagare så görs mailet om till en oläslig fil kallad winmail.dat
Detta inkluderar mailet och eventuellt bifogade filer
Jag har vid flera tillfällen sökt på nätet efter detta,
Helt klart är att det finns saker att göra
Se till att alltid skicka det förbannade mailet i ren textformat (ingen rtf ingen html etc)
Se till att det i outlooks adressbok framgår att mottagaren verkligen får mailet i ren text och inte html etc.
Men ack alla mina försök att fixa detta fel en gång för alla går om intet
Vad kan jag göra?
mvh
MarkusSv: Winmail.dat filer
Ett annat tips jag fått är att kontrollera om du har hotfixen för KB886694 (se http://support.microsoft.com/?kbid=886694) installerat. Testa i så fall att avinstallera den hotfixen.
Har du inte Exchange installerat gäller det att verkligen kontrollera att Outlook inte är inställt att skicka i rich text format (som heter Outlook rich text format där och hittas under Tools->Options->Mail format->Compose och Internet Format.
Lycka till!
// JohanSv:Winmail.dat filer
Jag använder mig av MDaemon som e-post server men klienterna kör Outlook
Jag har undersökt just den lösning som du anger med verktyg-alternativ......
Men det verkar som om man kan sätta detta på varje post i adressboken och det är där jag vill ändra
Något du eller någon annan känner till?
mvh
Markus