Hej! Vad händer om du öppnar din .pst fil med gamla data, markerar "calendar" och väljer "importera objekt till samma mapp i" + personliga mappar? Hamnar den ändå som en separat calendar mapp? Hej! Namnet calendar skapas vid första installationen om klienten är engelsk. Är det en svensk installation så kommer kalender-mappen skapas. Man kan ha en multilingual installation och växla mellan svenska och engelska - men i ditt fall kommer du få samma problem i så fall. Usch, radera konton helt i onödan!? :) Mycket enklare att lära sig starta Outlook genom "Start -> Kör -> outlook.exe /resetfoldernames" som återställer ev systemmappar till samma språk som Outlook-klienten har.Outlook xp,kalender engelska-svenska
Jag har ominstallerat outlook och har nu svensk version i stället för engelsk. När jag importerar datan får jag ordnign på allt utom kalendern. Kalendern lägger sig i en ny mapp calendar och där fungerar inte larm osv. Jag behöver ha över datan till mappen kalender. Jag har provat att ta bort kalender för att döpa om calendar till kalender. Men det går inte. Ngn som vet hur jag kan lösa det?Sv: Outlook xp,kalender engelska-svenska
Med en VBA snurra som läser appointments från Calendar och skriver till Kalender går det att lösa annars.Sv:Outlook xp,kalender engelska-svenska
Jag hittar inget val med importera objekt till samma mapp. Var finns det?
När jag importerar allt lägger det sig i calendar så jag ser alltså all data men behöver ha över den till kalender. Kan tyvärr inte VBA :-(
Något förslag?Sv: Outlook xp,kalender engelska-svenska
Dit jag ville komma - det är inte din installation utan mailboxen på exchangeservern som bestämmer namnet ser ut och vad det heter. Jag är ute på hal is men tror att om du raderar ditt mailkonto på exchange och skapar nytt konto, kommer det bli rätt. Ps. fråga nån som vet, jag bara chansar här - tihi.Sv:Outlook xp,kalender engelska-svenska
Om nu kalendern redan heter 'kalender' och den importerade kalendern heter något annat, är väl annars det enklaste att helt enkelt dra-och-släppa alla avtalade tider. Det är lite svårt att göra i standardvyn för kalender, men byter man till ex Visa -> Aktuell vy -> Aktiva avtalade tider är det väldigt enkelt att markera allt med Ctrl-A och sen dra över till korrekt mapp istället.
// Johan
PS även om man raderar kontot och börjar om från början är det inte säkert att man får ex svenska namn på mapparna. Exchange sätter namn på katalogerna baserat på det språk som den första klient som ansluter till mailboxen har. Via webbmail kan det således lätt bli ex engelska igen.