Vet inte riktigt om detta är en fråga för Access eller för Outlook så jag lägger in den på båda forumen. Hej,Exportera mail till access
Jag behöver desperat hjälp med att få in informationen i ett email till en access-databas så jag kan behandla och presentera informationen där, det är bara text det handlar om.
Jag har lite olika funderingar på hur man ska kunna lösa detta men frågan är vilket som är smidigast och lättast att lösa. Därför undrar jag om mina tankar är möjliga över huvud taget!?
1: Går det att automatisera funktionen "exportera mail till access" som finns i outlook så detta kan ske så fort ett mail kommer till inboxen? Regeln i såg har jag koll på men hur kommer jag åt funktionen som exporterar?
2: Kan man komma åt ett specifikt email som ligger i inboxen och därifrån läsa tecken för tecken och på så sätt spara in det i databasen?Sv: Exportera mail till access
Det är inte snyggt att posta samma fråga i flera forum. Risken är att du inte får någto svar alls.
// Johan