Hej. Om du trycker på skicka/ta emot innan du öppnar utkorgen, fungerar det då? Har för mig att man inte kan skicka ett meddelande man har läst i utkorgen innan man har skickat det igen. Tack men tyvärr funkar det inte i något läge och jag har egentligen outlook inställt på att skick omedelbart men när mailen inte gått iväg har jag provat med skicka/ta emot. hmm... Det händer samma sak om jag råkat markera ett mail i utkorgen så att det inte står som kursiv text. Det är just detta som är problemet, varför ska jag behöva skicka igen, varför får inte mailet ett datum vid första skickaförsöket?"Skicka" skickar inte mail
Har ett litet problem med Outlook 2003, kör inte mot exchange server.
När jag skapar ett nytt mail och väljer skicka så stängs mailet och det läggs i utkorgen, så lång allt väl. Om man nu tittar i utkorgen finns mailet där men i kolumnen "Skickat" som inehåller datumet då mailet skickades står det texten INGET. Om jag väljer "Skicka/Ta emot" så händer inget med mitt mail.
För att kunna få iväg mailet måste jag markera det, välja vidarebefordra, och sedan klicka på "Skicka" då läggs en kopia av mitt mail i utkorgen men med skickadatumet angivet istället för INGET. Nu funkar det att få iväg mailet med "Skicka/Ta emot" .
Och ja, jag har instalerat om Outlook men med samma resultat.
Någon som har något förslag på åtgärd eller kontroll?
Tack på förhand.Sv: "Skicka" skickar inte mail
/JohanSv:"Skicka" skickar inte mail
Problemet är att när jag trycker på Skicka i ett nytt mail så får det inget skickat datum.Sv:"Skicka" skickar inte mail
Har du fler än 1 konto inlagt?
Kolla inställninagrna i "Verktyg-Alternativ-Konfigurera Epost-Skicka och ta emot"..
/JimmySv: "Skicka" skickar inte mail
Det är då "öppnat" och inget händer med send/recieve (datum = none).
Prova att dubbelklicka (öppna det) och klicka "send" igen.
Det ska då bli kursivt och få ett datum igen och skickas vid nästa send/recieve.
Mvh ErikSv:"Skicka" skickar inte mail