Outlook och Sony Ericsson s700i. Skapar en massa dubletter på möten som är återkommande. Hahahaha Att man får dubbletter beror på vad man valt för typ av synkronisering. Iaf i ericssons eget program XTendConnect. Finns 3 val när man ska synka där. Läs lite under varje val så står det hur du ska göra. Detta gäller identiskt information för återkommande möten, har laborerat med alla inställningar men inte lyckats få det att uppträda på annan telefon. Förmodar att du menar otyget att tvinga fram fullständig synkronisering, lägga till objekt i konflikt från både dator och telefon samt sammanfoga objekt i både datorn och telefonen. Har som sagt laborerat med övriga inställningar också men har inte fått felet att uppträda för återkommande möten. De är så fint där med bara en post. Detta gäller identiskt information för återkommande möten, har laborerat med alla inställningar men inte lyckats få det att uppträda på annan telefon. Förmodar att du menar otyget att tvinga fram fullständig synkronisering, lägga till objekt i konflikt från både dator och telefon samt sammanfoga objekt i både datorn och telefonen. Har som sagt laborerat med övriga inställningar också men har inte fått felet att uppträda för återkommande möten. De är så fint där med bara en post.Dubletter vid synkronisering med mobiltelefon
Har någon provat http://www.mapilab.com/outlook/remove_duplicates? Fick demon att fungera först men inte sen och då den fungerade verkar den lovande.
Tips på program som löser problemet mottages gärna. Har googlat men inte hittat något entydigt bra.
Finns en liten misstanke om att det kan vara ett blåtandsproblem, någon som har bu eller bä att säga om det?
Edit: Använder Sony Ericssons programvara.
/AnnSv: Dubletter vid synkronisering med mobiltelefon
Vad skönt :) Jag trodde jag var själv om att sitta och högerklicka på varannan rad och välja delete...
Jag kör tyvärr varken bluetooth eller telefon - utan kabel och iPaq men har samma problem.
Kan det ha något med olika sätt att hantera datum/unika id:n eller något sånt...
Jag kör ActiveSync 4.1
/mickeSv: Dubletter vid synkronisering med mobiltelefon
//SaraSv:Dubletter vid synkronisering med mobiltelefon
Har läst då jag googlat att det är ett problem som uppträder lite varstans och därför undrar jag om det finns någon som har ett uppslag till ett synkprogram av det lite bättre slaget som förstår sig på sådanthäringa.
Hittade även det här programmet http://www.sperrysoftware.com/Outlook/Duplicate-Appointments-Eliminator.asp?Source=RS någon som har använt det. Fanns inte någon demo att tanka ned.
/AnnSv:Dubletter vid synkronisering med mobiltelefon
Har läst då jag googlat att det är ett problem som uppträder lite varstans och därför undrar jag om det finns någon som har ett uppslag till ett synkprogram av det lite bättre slaget som förstår sig på sådanthäringa.
Hittade även det här programmet http://www.sperrysoftware.com/Outlook/Duplicate-Appointments-Eliminator.asp?Source=RS någon som har använt det. Fanns inte någon demo att tanka ned.
/Ann