Hej, jag har en fråga som jag hoppas nån kan hjälpa mig med, har letat igenom hela nätet utan att få något svar. Något dns/wins fel? Det kan inte vara så att ip-adressen är ändrad eller som nämns att DNS-uppslaget blir felaktigt på något sätt. Går det att ansluta via http?Problem med outlook uppkoppling mot Exchange
Jag kopplar upp min outlook hemma mot en exchange-server på annan ort.
Helt plötsligt en dag så kan inte outlooken ansluta till exchange-servern, den står och "tuggar" en lång stund innan meddelandet "Anslutningen till Microsoft Exchange Server är inte tillgänglig; Outlook måste vara online eller anslutet för att den här åtgärden ska kunna utföras".
Outlooken är ej inställd på offline-läge.
Jag har provat allt, avinstallera och installera på nytt, tagit bort mina kontouppgifter och skrivit in dom på nytt, provat med brandvägg avstängd etc.etc. men det går inte att lösa.
Även där exchange-servern finns så är det kollat att mitt ip har öppning i brandvägg etc.
Pingar jag exchange-servern så får jag kontakt, allt annat funkar precis som det ska.
Hoppas att nån känner igen problemet och har nån lösning för webbmailen är långt ifrån lika bekväm och smidig.Sv: Problem med outlook uppkoppling mot Exchange
Det där tuggandet är det värsta som finns när man ej är kopplad till företagsnätet...Sv:Problem med outlook uppkoppling mot Exchange