Hallå! Skippa pop3, kör med imap istället. Imap är gjort för sådana här saker... Hur går det till med IMAP protokollet då? Svårare :/ Om du inte har tillgång till IMAP kanske en webmail-klient kan fungera? webmailklienten vore ju kanon. Det enklaste är att epost-leverantören sköter webmailen (de allra felsta har redan detta). Men det är inget som hindrar att man kör en egen. Jag känner dock inte till några som jobbar via pop3, de flesta kör mot IMAP, men det finns säkert om man letar lite. Ska den jobba mot pop3 så måste den ju ha en lokal kopia på allting, vilket jag tror ställer ltie andra krav på webmail-servern. Nja, det är inte nödvändigt. Men ska man ha möjlighet att sortera mailen i mappar och sånt funkar det inget bra med pop3 utan lokal lagring. Tänkte mer på att det itne finns något sätt att veta vad som är läst osv, därför måste det finnas någon form av info om all mail på webbmailenfjärrstyra enbart outlook?
Vi har ett litet problem. Användaren ifråga arbetar från 2 olika håll vilket gör att han vill kunna ta emot emailen på båda hållen.
Problemet är att när man använder sig utav funktionen "lämna en kopia på servern" så laddas ju meddelandet ned som oläst på båda maskinerna, användaren glömmer då att han har svarat på mailet å svarar igen.
Finns det nåt sätt att fjärrstyra outlook, så man använder samma exemplar på vilken dator man än använder? (förutom windows RDC) eller någon annan smart lösning för problemet ifråga?Sv: fjärrstyra enbart outlook?
Sv:fjärrstyra enbart outlook?
Men iom att vi inte kan byta email adress & jag tror inte att leverantören stödjer IMAP.Sv: fjärrstyra enbart outlook?
Imap skiljer sig markant mot pop3; med imap så tar du aldrig bort mailen från servern, istället ligger mailen kvar där. Sedan har man "alltid" kontakt med servern. Med imap så markerar man på servern om mailen är läst eller inte, och vilka i så fall. Dessutom går det att sortera i mappar.Sv: fjärrstyra enbart outlook?
/JohanSv:fjärrstyra enbart outlook?
Finns det "lösa webmailklienter" eller måste leverantören stå för den?
MVH
Daniel SvenssonSv: fjärrstyra enbart outlook?
Sv: fjärrstyra enbart outlook?