Outlook 2003 Skulle gärna också vilja veta detta, när vi körde NT4 då hade vi en annan klient på maskinen (annan än outlook alltså) där man kunde se detta. Efter att bytt till XP & Office 2003 så kan man inte längre se det default. Jag har stökat fram det själv nu.. Jag låter denna tråd ligga öppen..Outlook 2003 Kalender : Se vem som har gjort bokningen?.
Om jag går in på min kollega och gör en bokning i hans kalender så ser han ju inte VEM som gjort bokningen,(om man inte skriver det i klartext)
Går detta få fram på ett smidigt sätt?
(jag vet att man kan ändra vy på kalendern till någon sorts 'lista' och där lägga till nya fält som i sin tur visar vilken som gjort bokningen, men det är riktigt klurigt och dessutom har jag glömt bort vilket val detta är så ni får gärna skriva in den lösningen också)Sv: Outlook 2003 Kalender : Se vem som har gjort bokningen?.
Det jag menar med annan kient var det att vi körde Outlook98? default men det fanns någon annan microsofthistoria på burken där man kunde se det. Så det torde onekligen gå även i Outlook 2003Sv:Outlook 2003 Kalender : Se vem som har gjort bokningen?.
här kommer lösningen (den krångliga vägen, och den enda vägen?)
1. ställ dig i kalendern och gå på VISA - ORDNA EFTER - AKTUELL VY - EFTER KATEGORI.
du får nu en Listvy med rubriker som Ämne - plats - start - slut (ljusgrå-list)
högerklicka på någon av dessa och välj FÄLTVÄLJAREN
i fältväljaren, ändra till Alla E-postfält och letar upp "Ändrat Av", dra sedan denna upp den till den ljusgrå listen.
nu ska du se vem som gjort bokningen.
dock är detta störigt krångligt och man vill ju inte direkt gå in och ändra till denna vy varje gång man vill veta vem som gjort en bokning i sin kalender.Sv: Outlook 2003 Kalender : Se vem som har gjort bokningen?.
det känns nästan som om det SKA finnas någon smidigare sätt att se vem som gjort en bokning än den jag beskrev innan.