Hej! Sök efter dbx-filer på den gamla disken så kommer du hitta mailen från OE. Tack! Jag hittade dem. Man var tvungen att leta efter dolda filer och systemfiler också. Trodde att det var standard. :-)Problem vid byte från 2k till XP
Huga, nu blev man lite bitter igen, dags att fika lite kanske? :-D
Jag har bytt OS på en dator från 2000 till XP. För att vara säker på att inget skulle försvinna för användarna bytte jag disk och sparade den gamla 2000-disken. På mitt jobb har vi profilerna liggande på servern så allt borde ju vara frid och fröjd när personen ifråga loggar in på sitt nya os. Men, när bytet var gjort kom jag återigen på varför jag själv har slutat använda Outlook Express! Inga mail fanns kvar, och ingen mailfil går att hitta någonstans - inte ens på den gamla datorn. På Microsofts supportsida kan jag läsa mig till att man kanske borde ha exporterat alla mail innan man bytte dator. Men det måste ju finnas något bättre/enklare/efter bytet fungerande sätt???
Steg två är att få in de gamla mailen i Outlook 2000 men det får bli ett senare problem kanske?
/ DavidSv: Problem vid byte från 2k till XP
/JohanSv:Problem vid byte från 2k till XP