Då tar jag hem e-post Det markeras att 5 stycken men jag for bara fyra . Vart tar den femte vägen? <b>Då tar jag hem e-post Det markeras att 5 stycken men jag for bara fyra . Vart tar den femte vägen?</b> Det var min första tanke också men jag fann inget nytt där. Finns det nåt ställe på netet där man kan direkt testa virus och dyl ? Jag har Telias säker surf det indikerar ingenting. Om du bokar i att "spara mail på servern" eller liknande i mailprogramet så kan du logga in på webbmailen och kontrollera dina mail. När du litar på att allt är ok bocka ur igen. Har du mycket mail i inkorgen? Jag har fått en del spam det sista utan datumstämpel vilket gör att det hamnar längst bak i inkorgen, det kan inte vara så? Okej ! Jag har telia bredband de som sköter e-post också . Var och hur kan man boka i? Ju ! Det är nog dags att städa upp lite! I sista tiden popade upp en liten fråga om jag vill ha det automatikus arkivering. Då det inte riktigt klart för mig vad det menas .Kan det vara risk att försvinner nån post , jag alltid svarat nej. Nu ser jag att jag har också några utan datum .Jag har lite över 100 i inkorgen. Hur kan man boka sig i? Kan du lite mer förklara ? Jag också svarat på dind inlägg. Jag vet inte vilket mail-program du använder Outlook? Men det borde finnas i alla mail-klienter möjlighet att spara en kopia på servern. Jag använder outlook. Nu hände igen . kommit en mail , men syntes inte i inboxen. Jag hitade den i utkorgen. Det hände förut att jag skickat en kort svar och stängde outlook då dök en varning upp att jag ha att du har kvar mer i ut korgen . Då raderade den , men tydligen den åter kommer. Den är en annons om en " clean up " programm. Har du eller nån annan råd hur blir jag av den ? Då går du in under verktyg / kontoinställningar (kan vara olika beroende på version) så gorde jag. jag hittade en fil ( arkiv )nästan 2 mb stor med vad/vilken programm kan man öppna den? Alla mail som du öppnar i Outlook sparas ner på din dator, Men nu ska dom även ligga kvar på servern så har du någon webmail så kan du kontrollera att dom även ligger där. Jag bara testade se vad händer ? jag fått några mail idag allt fungerar. Webmail och e-mail är inte samma sak? Det svar vad just skriver är det webmail? hot mail ? skall inte synas alla sort ? Hela köret?e-post
Inte alltid är så men nu andragånger märkte det.
En fråga till . Vad ändrar datumet? den 26/2 kollade vecko dagen utan att ändra nåt ,bara höll musen ovanför klockan. Idag visar att datumet är 19 februari. Är det skott ÅR ? :-)Sv: e-post
Skräppostmappen?Sv:e-post
Sv:e-post
Sv: e-post
/JohanSv: e-post
Hur hanterar man det en smidigt sätt?
Kanske bara inbildning men började lite konstigheter med dator efter att jag installerade Skape .Sv: e-post
Skriv vilket program som du använder så dyker nog en lösning upp.
//HendrikSv: e-post
-jörgenSv:e-post
Där du anger din epost/lösenord/server så finns en knapp "fler inställningar" där man anger utgående server m.m finns en flik som heter Avancerat där anger du om en kopia ska sparas på servern.Sv: e-post
Jag kryssat för kryptering utgående filer , epost och dokument. Kan addressaten läsa dem ? jag hittade två mappar ,där kanske redan lagras epost ? ska nu lagras på serven också.? Får man nåt meddelande eller se på nåt sätt ?Sv:e-post
Jag kryssat för kryptering utgående filer , epost och dokument. Kan addressaten läsa dem ? Vet inte men det är nog lite onödigt att använda (tror jag).Sv: e-post