Hej, En enkel lösning är att lägga till ett nytt konto i Outlook som bara används för utgående meddelanden (ta bort kontot från Skicka och ta emot). Välj en annan smtp för detta kontot. När du skapar ett nytt mail får du en dropdown där nu kan välja vilket konto (smtp server) du ska skicka meddelandet med. Hmmm, en ide! Jag har flera konton och jobbet fungerar jämt men däremot utgående för pellesoft gör det inte så i mitt fall är det att svara på mail som skickats till pellesoft. Du kanske har en lösning, men helst skulle jag vilja ha en rutin som sköter det där helt automatiskt. Undra om det inte går att skriva en VSTO för detta...Skulle behöva byta smtp enkelt i Outlook
Jag tror att många med mig sitter på utgående smtp-adress som inte matchar det nät man sitter på och därmed inte heller kan skicka iväg mail sedan alla stängt port 25.
Så, varför skriver man inte en plugin till ex outlook där man kan växla utgående smtp på ett smidigt sätt. Det finns ju VSTO för Office och jag tror att det skulle bli en hit att bygga och sälja en sådan applikation.
Så, om någon känner sig manad så betalar jag gladeligen 200 kronor för en sådan licens!
Eller , finns det någon som har en smartare lösning som redan finns?Sv: Skulle behöva byta smtp enkelt i Outlook
JohanSv:Skulle behöva byta smtp enkelt i Outlook
Ps. Hoppas allting är bra med dig Johan!