Hej, vet om detta var rätt del av forumet men det är då mer rätt än fel iaf. Det verkar som att du har fått igång cdonts eftersom du inte nämner något felmeddelande, men om du har Windows XP kan du ju läsa detta iallafall: http://www.pellesoft.nu/login/articles/other/xp_cdo.asp Det som står där om cdo.dll har jag redan gjort och det har inte hjälpt mig alls tyvärr.Mailen vägrar skickas med cdonts.
Jag sitter och försöker få mitt asp-script att fungera. Jag får fylla i allt i formuläret och när jag klickar på skicka så kommer meddelandet fram att mailet skickats. Dock så ligger det en fil i samma mapp som scriptet som säger att brevet inte kunde levereras (verkar vara en outlook-mail fil).
Jag undrar nu vad sjutton som är fel inställt i IIS. Felet måste ligga där eftersom asp-scriptet säger att allting är bra. Läste sen här på pellesoft att man skulle installera cdo.dll å lägga in i system32, det har jag gjort.
Det är första gången jag pysslar med IIS. Jag har för standardwebbplatsen lagt till en giltig smtp server för utgående mail. jag behöver inte kunna ta emot mail via IIS. Har du någon ide på vad som kan vara fel inställt?
/NicklasSv: Mailen vägrar skickas med cdonts.
Annars får du kanske rota lite i asp-delen av forumet, där finns det många frågor om cdonts!
Mvh
MolleSMTP inställingen kanske?
Jag börjar undra om felet ligger någonstans i smtp-inställningen i IIS. Någon här som kan ge mig en beskrivning om vad som ska ändras och var det ska ändras?
ASP mailscriptet ser för övrigt ut så här:
<%
Set SMTP = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
SMTP.From = Request.Form("email")
SMTP.To = "minmail@hotmail.com"
SMTP.Subject = Request.Form("subject")
SMTP.Body = "Namn: " & Request.Form("namn") & vbcrlf & "Meddelande: " & vbcrlf & Request.Form("message") & vbcrlf & vbcrlf & "Mailet skickades från IP: " & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
SMTP.Send
Set SMTP = Nothing
%>
Tacksam för all hjälp