Hej allesammans! Kan det vara detta du menar: Nope, det var inte det jag menade :) Men tack ändå för ditt engagemang..Skapa egna forms i Outlook
Jag vill ändra och anpassa task-formuläret i Outlook, men av någon oförklarlig anledning så kan jag inte ändra något på den första fliken. Varför är det så?
Går det att skapa formulär från grunden? Alltså tomma formulär.. för jag lyckas bara välja att editera redan befintliga forms.
Tack på förhand.
/MattiasSv: Skapa egna forms i Outlook
Ändra utseende på mallen
Om Microsoft Word är redigeringsprogram för e-post kan du inte ändra utseendet på mallar från Word. De ändringar du gör i ett mallmönster i Microsoft Outlook kommer däremot att tillämpas på motsvarande mapp i Word.
Klicka på Alternativ på Verktyg-menyn i huvudfönstret i Outlook och klicka sedan på fliken E-postformat.
Klicka på HTML i listan Skriv meddelanden i formatet.
Klicka på Mallväljaren.
Klicka på mallen som du vill ändra i rutan Mall och klicka sedan på Ändra.
Markera önskade alternativ.
Om du vill visa hjälpinformation om ett alternativ klickar du på frågetecknet och klickar sedan på alternativet.
Obs! Det här tillvägagångssättet kan du bara använda om du använder HTML som meddelandeformat. Sv: Skapa egna forms i Outlook
Det är själva formuläret jag vill ändra. Jag vill göra vissa fält obligatoriska, samt att jag vill lägga till lite fält och ta bort några fält.