Har skapat en klon av en Mesh, men får än så länge inte rätt på lock() anropet på vertexbuffern. Hmm, gjorde en sökning (har ingen dator tillgänglig att testa på) och där var förslaget att låta sista parametern vara enligt nedan i ditt fall:Vertexbuffer.lock
<code>
CustomVertex.PositionNormalTextured[] verts = (CustomVertex.PositionNormalTextured[])myMesh.VertexBuffer.Lock(0, typeof(CustomVertex.PositionNormalTextured),LockFlags.Discard , new int[]{myMesh.NumberVertices-1});
</code>
Felet som jag, för tillfället, får är kort och gott:
"Ranks."
Felet triggas på raden VertexBuffer.Unlock(); men jag vill tro att felet ligger i Lock()-anropet. Sv: Vertexbuffer.lock
<code>
CustomVertex.PositionNormalTextured[] verts = (CustomVertex.PositionNormalTextured[])myMesh.VertexBuffer.Lock(0, typeof(CustomVertex.PositionNormalTextured),LockFlags.Discard , myMesh.NumberVertices-1);
</code>
Eftersom jag inte kan testa detta så undrar jag ändå varför du tar -1 på sista parametern???
När jag tittar på de exempel som finns i SDK't så används vanligen:
<code>
.VertexBuffer.Lock(0,0,LockFlags.Discard);
</code>
och inget mer...
Vi hörs