Hur ska man göra om man vill blanda? Jag har lyckats göra ett litet testprogram som visar en vanlig bitmap. Detta gjorde jag med Direct Draw. Det enklaste och tydligen det bästa sättet är att inte blanda in DirectDraw överhuvudtaget utan göra precis som du säger: Skapa en vertexbuffer med några vertex som kan agera bakgrund, lägg på en textur!2D/3D
Sen har jag en Form (.cs-fil) som visar en mesh med Direct3D.
Men det jag egentligen vill åstadkomma är att visa en bild som bakgrund (med bra upplösning, alltså inte nån box med textur på eller så), och sedan i mitten på bakgrunden vill jag ha en liten 3D-model som visas med Direct3D.
Så hur gör man detta? Om man försöker blanda Direct Draw med Direct 3D flippar allt ur. De använder samma variabler mm. Eller kan man göra detta, eller hur brukar man göra?
/ACSv: 2D/3D
Det går tydligen inte att blanda DirectDraw och Direct3D!
Mvh