Hej! Jag får samma fel när jag kompilerar med release. Tjaaa ricki,,så du wajna på forum du med :)? Du måste ha Managed DirectX installerat på måldatorn. Om du har SDK:n installerad så hittar du installationen i (SDK root)\Redist\DirectX9 Det verkade inte hjälpa. Det verkar ju konstigt att man ska behöva sdk'n bara för att installera runtimen :/ Hmm, jag har inte hunnit testa detta ännu, men det känns som om det skulle kunna vara en versionsutmaning. Har du samma version av DX på båda datorerna och förresten, har du samma version av .NET Framework också? Jag har samma version av DX och samma version av .NET. När jag lägger till referenser till DX i mitt projekt kan jag välja på dessa två versioner: Nu tror jag att jag har löst problemet, och Mechy's svar gav mig mest hjälp.Kan inte köra DirectX applikationer på annan dator
När jag försöker köra mina DirectX applikationer på en annan dator, som endast har .NET och DX9 runtimen, så kommer detta felmeddelande upp:
http://www.ricki.nu/dxfelmess.png
Vad beror detta på? Hur ska jag få minda DX applikationer att funka på en dator som bara har runtimen?Sv: Kan inte köra DirectX applikationer på annan dator
Om jag kopierar DX dll'erna kommer jag lite längre, då öppnas i alla fall fönstret, men den lyckas inte initiera DX. Verkar som det är något problem med referenserna. Det finns ju två versioner av samma dll när man lägger till en referens i VS. Vilken ska man välja?Sv: Kan inte köra DirectX applikationer på annan dator
Sv: Kan inte köra DirectX applikationer på annan dator
kör denna filen med detta argument så... :p
DXSetup.exe /InstallManagedDX
eller så var det "mdxredist.msi" som man skulle köra... humm.,,. Äsch, detaljer =P
// MechySv: Kan inte köra DirectX applikationer på annan dator
1.0.1901.0
1.0.900.0Sv: Kan inte köra DirectX applikationer på annan dator
Vad man behövde installera var "Managed DirectX". Det är några slags filer som gör det möjligt att exekvera DX applikationer ovanpå .NET framework.
För att installera "Managed DirectX" var det bara att köra mdxredist.msi, och det filen låg ihoppackad i ManagedDX.CAB, som i sin tur låg i redist mappen.
Varför jag inte fick detta att funka först var därför att jag provade på syrrans dator, men problemet där vara att hon saknade drivrutiner för grafikkortet, så då ville det inte funka p.g.a. av det.