Jag har gjort en vacker skelettanimerad modell som jag exporterar till en .x-fil. Problemet är att jag inte kan öppna filen i t ex MeshView (Unabled to load the specified file). Om jag enbart exporterar geometrin och struntar i skelett/animation går den bra att öppna. Jag har provat exportera från både Milkshape3d (med två olika exporters) och CharacterFx (demo, men det är nog obetydligt). Jag kör oktoberuppdateringen av managed directx. Jag kör december uppdateringen utan problem, har provat båda Milkshapes exportfunktioner! Jag kan prova först med decemberuppdateringen och se hur det går. Jag har milkshape3d 1.7.1. Jag laddade ner decemberuppdateringen av directx, men det innebar ingen skillnad. Om du vill testa, i vilket format vill du ha modellen? Jag har löst problemet. Jag hade råkat ge samma namn till två olika "ben" i skelettet och det är inte godkänt. Jag vill ändå tacka för att du tog dig tid. Coolt, själv kör jag 1.7.2 av Milkshape3D, och för er som läser detta och inte känner till Milkshape3D så är det ett mycket prisvärt 3D-modellerings program. (25$ tror jag att jag betalade)Problem öppna .x-filer med D3DX
Är det någon som råkat ut för något liknande eller har en lösning?Sv: Problem öppna .x-filer med D3DX
Om du vill kan du skicka din modell till mig, så kan jag testa på min burk, eventuellt felsöka.
johanl@microsoft.com
Mvh
Johan LindforsSv:Problem öppna .x-filer med D3DX
Sv:Problem öppna .x-filer med D3DX
Sv: Problem öppna .x-filer med D3DX
Sv:Problem öppna .x-filer med D3DX
Går att beställa (ladda ned) från www.milkshape3d.com.
Mvh
Johan Lindfors