Hej alla, i slutet på januari kommer vi att genomföra en MSDN Workshop under i programmering med Managed DirectX 9.0 i Stockholm, Malmö och Göteborg. Det finns när jag skriver detta 3 platser kvar i Stockholm, 4 i Malmö och 14 i Göteborg. Detta verkar superkul, ser fram emot det väldigt mycket ! Anmälde mig direkt, är det några mer från detta forum som ska hit ? Hur många kommer det vara i Stockholm ? Hej! Är det ett krav att man medför egen dator, eller kan workshopen vara givande ändå? Det kommer att finnas några stationära datorer, men ingen av dem har 3D-kort, nu gör inte det så mycket eftersom så långt som vi kommer att hinna under dagen kommer inte att kräva den prestanda som 3D-korten erbjuder...MSDN Workshop: Managed DirectX programmering
http://www.microsoft.com/sverige/msdn/events/msdnworkshopjan2005.html
Jag har ställt frågan förut, varför är detta inte intressant i Göteborg, men i Stockholm och Malmö.
Mvh
Johan LindforsSv: MSDN Workshop: Managed DirectX programmering
Mvh, RickardSv: MSDN Workshop: Managed DirectX programmering
Anmälde mig direkt när jag såg att det blir en Workshop här i Göteborg. Tyvärr kunde jag inte riktigt sälja in kursen hos min chef, trots att det är en kurs med .Net-programmering, så jag fick vackert ta ut en semesterdag för att kunna gå på kursen. :-)
Svårt att säga varför intresset inte är lika stort här i Göteborg, kanske har det inte nått ut till tillräckligt många att det ÄR en workshop i spelprogrammering, eller snarare DirectX, eller så är det bara så att folk är stressade i olika projekt så här efter nyår...
Kan det vara så att många inte tror att Managded DirectX är tillräckligt snabbt för att man skall kunna skriva spel med det? I alla fall folk som jobbar som professionella spelutvecklare, som jag har pratat med, ratade tidigt de nya .Net-språken och menade att de är för långsamma, att det bara är C++ och Assembler som gäller. Fast en show jag såg på nätet om Managed DirectX (från Microsoft) menade tvärtom att prestandan ligger någonstans över 95% jämnfört med C++ och unmanaged DirectX, det verkar ju rätt lovande! :-)
Ser hur som helst fram emot workshoppen. Ge gärna förslag på om det är något specifikt man bör kika på innan man kommer, vad gäller VB.Net (och lite C#) så är väl de kunskaperna någorlunda aktuella just nu i alla fall...
Mvh RonnySv: MSDN Workshop: Managed DirectX programmering
Sv:MSDN Workshop: Managed DirectX programmering
Med andra ord, det är bäst om du tar med en egen dator, den behöver inte ha 3D-kort, om du vill ha en stationär så skicka mig ett mail så att jag vet hur många som behövs!
Mvh
Johan Lindfors