Gör en mindre avancerad D3D-motor i VB.NET Hmm, ärligt så tror jag inte att mina svar kommer att kunna tillföra så mycket eftersom jag varken är så insatt i DirectX8 eller hackar detta med VB 6.Problem med DirectX-grafikmotor och COM
Har tidigare gjort den i VB6.0 men som vi alla vet är det inte så rysligt snabbt i alla lägen. Problemet uppstår när jag ska ställa in en Direct3DDevice8.
'Gemensamt
Public D3DDevice As Direct3DDevice8 'Direct3D Device
'i VB6.0 använda jag denna koden:
Set D3DDevice = D3D.CreateDevice(D3DADAPTER_DEFAULT, D3DDEVTYPE_HAL, p.hWnd, D3DCREATE_SOFTWARE_VERTEXPROCESSING, D3DWindow)
'och i VB.NET:
D3DDevice = D3D.CreateDevice(D3DADAPTER_DEFAULT, D3DDEVTYPE_HAL, p.Handle.ToInt32, D3DCREATE_SOFTWARE_VERTEXPROCESSING, D3DWindow)
VB6.0 går detta utmärkt men i VB.NET får jag felet:
System.Runtime.InteropServices.COMException
Jag som är mindre van vid COM-applicationer skulle gärna ta emot hjälp på den punkten av den som tänkas kan.
Sv: Problem med DirectX-grafikmotor och COM
Men jag är lite fundersam över din sista parameter in i CreateDevice metoden, d3dWindow??? Enligt de exempel jag sett så ska den sista parametern vara en D3DPRESENT_PARAMETERS struktur, men det kanske din D3DWindow är?
Mvh