Jag kallar mig själv fortfarande nybörjare vad det gäller programmering och här kommer ett par nybörjar frågor som jag vill ha svar på. Du måste ladda hem DirectX9 SDK. Jag tror dock inte att det stöder VB6, så det kanske är läge att flytta över till VB.netEr Nya speltillverkare med huvudbry om DirectX9.0
Jag sitter hemma med min VB 6.0 och försöker accessa DirectX9 från det men hittar inga sätt att göra det går jag fel väg?
Eller är det så att man måste ladda ner nån programmeringsbar version av Directx9?
Sen skulle jag göra så att jag hade en typ av main frame som själva spelet ska ligga på och sedan ha andra frames som ligger ovanpå denna manframen med livmätare, skillpoäng,level m.m.
Där tog det stopp när jag skulle få andra frames att förstå att dom alltid skulle vara ontop så att säga.Sv: Er Nya speltillverkare med huvudbry om DirectX9.0
För att få saker att ligga över andra så handlar det om i vilken ordning du ritar dem.
Har du t.ex. en livsmätare så ritar du ut den sist i din loop, då hamnar den överst.
Om det finns kvar under artiklar så har jag lagt upp en eller två artiklar som visar hur man sätter upp ett DirectX7-projekt i VB6.
Rickard