Vi är ett gäng studenter som håller på med ett prodjektarbete att göra en RPG värld som vi sedan ska försöka få komersiellt om nått år, men vi har fått en rejäl stock i hjulet:/ Irrlich stöder ju ett flertal format så om du kan importera meshen i t.ex. Milkshape, varför inte bara spara den som en ms3d-fil och använda den i spelet?.lwo till .x eller 3DS converterings problem
Jag är den enda grafikern och är helt inbiten i LightWave och har ingen större lust att sätta mig i några år med att hitta in i ett nytt program av samma sort.
Men som vi inte har någon ekonomi så är vi låsta till gratis 3D motorer och vi har hittat Irrlicht och Ogre 3D dock har vår 3D programmerare problem med att förstå sig på Ogre så just nu sitter jag som programmerare/grafiker och försöker få ihop LW med Irrlicht.
Men när jag använder Milkshape eller Blender för att konvertera över mina .lwo filer till .x eller 3DS så får jag problem.
Till .x så tappar filen informationen om hur många polygoner mina .lwo objekt har och det blir ett error.
Till .3DS så säger den att det fattas nån typ av mapping.
Som jag inte gjort spel meches tidigare undrar jag om problemet endast uppstår som jag inte har några vertex mappingar eller UV mappingar på mechen?
För att jag inte ska få några tips som gäller annat programmerinsspråk än det vi använder är det bäst att säga att vi kör C# som språk för spelet:PSv: .lwo till .x eller 3DS converterings problem
Annars kan du väl exportera till något annat kompatibelt format.
<b>>Som jag inte gjort spel meches tidigare undrar jag om problemet endast uppstår som jag inte har några vertex mappingar eller UV mappingar på mechen?</b>
Kan du inte bara prova med en UV-mappad mesh då? Jag har dock svårt att tänka mig att skulle ha någon betydelse.
/Peter