Hej, Nja, du behöver inte. Men c# är ett renare språk. Att tutorials är på "fel" språk är inget problem, du behöver bara, åtminstone, lära dig att läsa c#. Och det lär jag mig genom att skriva lite i C#?, I så fall är det väl lika bra att konventera helt över, om jag kan utläsa C# kod behöver jag ju kunna skriva det bra oxå > om jag kan utläsa C# kod behöver jag ju kunna skriva det bra oxåVB.net och MDX
På den senaste tiden har jag försökt att lära mig MDX med VB.net, Jag har dock märkt att antalet tutorials i VB.net är fruktansvärt klent medan nästan allt är i C#. Jag har länge använt mig av Basic språket och har aldrig använt mig av C syntaxen med pekare och allt vad det är.
Jag har köpt boken Beginning .NET Game progamming, Vilket jag har lärt mig grunderna i MDX med, Dock kan jag inte hitta någon sida eller bok som tar upp lite mer avancerade ämnena såsom light mapping, Anti analasing, map bumping osv.
Så, om jag vill arbeta arbeta med DirectX, är mitt enda alternativ att konventera till C#?Sv: VB.net och MDX
Sv:VB.net och MDX
Sv: VB.net och MDX
Nejdå, det behöver du inte. Kan säga att jag själv körde vb.net innan, fast jag gick över till c# (och det har jag inte ångrat...) Har glömt bort hur man skriver vb.net rätt så bra, men jag har inga problem med att läsa det