Tjena! Den cdspelaren måste rimligen ha någon speciell drivrutin som du kan hämta från nätet eller där du köpte den. Att köra cd via parallellporten låter som den skulle vara ordentligt gammal, men man vet aldrig. Det kanske fungerar.. ok. Du får överföra dos drivrutinen till disketten på en fungerade dator. Om den ligger på diskett, kan du kopera den till hårdisken och köra den därfrån eller kopiera den till startdisketten.Komma åt Parallellporten i dosläge
Har precis köpt en bärbar dator som jag vill ha xp i. Problemet är att cd:n är extern med parallellportsanslutning.
Min xp-skiva är bootningsbar så nu behöver jag enbart komma åt cd:n med en startdiskett så är allt klart!
Är det nån som vet hur jag ska ladda in drivrutinerna till LPT:n via min startdiskett och hur jag sen får access till cd:n?
Mvh
klasSv: Komma åt Parallellporten i dosläge
Sv: Komma åt Parallellporten i dosläge
Jag fick med en massa drivrutiner till cd:n. Men problemet är, hur ska jag ladda in den?
Vilket kommando ska jag använda för att datorn skall begripa att den skall efter en enhet där och att den skall använda drivrutinen (som jag förhoppningsvis har) på disketten?Sv: Komma åt Parallellporten i dosläge