Hej alla. Borde räcka med att avinstallera den maskinvaran och starta om. Den hittar då (förhoppningsvis) modemet igen. Nop, det fungerar inte, jag har dessutom provat 2 olika moden med samma resultat. Hjälper det här? Har du installerat Bluffstopparen från konsumentverket? Modemet verkar vara korrekt, du bör titta på vad som kommer efter modemet. Det är så här. Det känns inte som fel på medemet eftersom att det inte ens ges chansen att försöka ansluta till telelinan, som sagt när diagnos körs så fungerar det fint och jag tror att om det vore fel på modemet så skulle det åtminstone blinka till lite i dioderna och sedan ges ett felmeddelande, jag tror att felet ligger antigen i tcp/ip config eller fjärranslutnings config men jag vet inte vad jag ska leta efter. Har du prövat att skriva ATDT<telefonnummer> till modemets comport i HyperTerminal? Hyperterminal fungerar perfekt !!Modemproblem + Windows XP Pro
Jag har ett problem som jag inte reder ut.
När jag skapar fjärranslutning och sedan trycker Anslut får jag felmeddelande 633 Antingen används enheten redan eller så är den inte konfigurerar korrekt.
Det konstiga är att om jag går på egenskaper i moden och kör query på modemet svarar det fint.
Någon som varit med om något liknande ??
/Mattias GustavssonSv: Modemproblem + Windows XP Pro
Sv: Modemproblem + Windows XP Pro
Kanske borde tillägga att den var uppkopplad mot nätverk under installationen.
Kan det ha något med tcp/ip portarna att göra.
Jag låste mig till att börja med vid att felet låg vid com porten men det kan inte vara det eftersom att modemet svarar upp fint vid diagnos.
Flet tips någon ??Sv: Modemproblem + Windows XP Pro
http://w1.684.telia.com/~u68402430/modem
http://modemsite.com/56k/duns633.aspSv: Modemproblem + Windows XP Pro
Jag gjorde det och då fick jag samma felmeddelande, men när jag avsluta bluffstopparen så fungerade modemet. Sv: Modemproblem + Windows XP Pro
Är det första jacket, sitter det en plast pigg i mitten av kontakten från modemet så kan du klippa bort den och testa, eller dra ur alla inkopplade telefoner och testa.
Funkar jacket, har du testat med en telefon där?
Får du felmedelandet direkt (633) eller tar det någon sekund?
/PerSv: Modemproblem + Windows XP Pro
Felmeddelandet kommer direkt, pang bara, utan att man ser att modemet försöker ansluta. Modemet har 5 lysdioder och ingen av dom blinkar ens till.
Däremot när man kör diagnos ser man att dioderna blinkar.
Dessutom ser man i enhetshanteraren hur den refreshas när man trycker anslut ??
Bluffstopparen är inte installerad.
Under installationen fick jag ett felmeddelande om att COM+ inte kunde installera korrekt, kanske problemet ligger där ??
Det var nämligen virus i nätverket under installationen msblaster härjade runt hemma.
Har provat alla modemtips förutom att byta firmware i modemet.
Ska prova detta.
Hoppas jag fick med allt.
Fler tips mottages tacksamt.
/MattiasSv: Modemproblem + Windows XP Pro
Kan det vara så att tcp/ip porten är öppen och därför ger felmeddelande 633 ??
Och i så fall hur kollar jag det ?? netstat ??
/MattiasSv: Modemproblem + Windows XP Pro
(ringer upp det angivna telnumret)
/JermySv: Modemproblem + Windows XP Pro
Nu förstår jag ännu mindre ???
/Mattias