Hej! Vet inte hur det fungerar med just InstallShield men för vanliga msi filer sätter man flaggan ALLUSERS. Har för mig att om ALLUSERS är "2" så måste programmet installeras för alla medan om ALLUSERS är "1" så beror det på om den som installerar är administratör eller inte. Hej och tack!MSI Installer - All users
Jag har gjort ett installationspaket med InstallShield och levererat ett par hundra skivor.
Jag valde att inte visa dialogen CustomerInformation där man kan klicka om programmet skall installeras för alla eller bara nuvarande användare. Jag trodde då att det automatiskt skulle bli "för alla" men det verkar inte vara så.
Finns det någon möjlighet att fixa till sådant i efterhand?
Genvägarna på startmenyn/skrivbordet är väl inte hela världen att kopiera men det busar med mergemodules för CrystalReport for .net.
Jag får bara rapporterna att fungera för den användare som var inloggad vid installation.
Några idéer?Sv: MSI Installer - All users
ALLUSERS kan sättas på kommandoraden med msiexec ALLUSERS="2"Sv: MSI Installer - All users
Ja det vore ju en möjlighet, då slipper jag ju skicka ut en massa skivor. Dock måste ju alla användare avinstallera programmet och installera igen med msiexec + param.
Finns det inte någon möjlighet att påverka en befintlig installation så att allt blir "per machine"?