Jag har ett enkelt litet spel på datorn som har en inbyggd slumpgenerator för att dela ut kort till spelare. OBS jag har ej källkoden för detta program utan enbart .exe fil och dll.er till ett exikverbart program. Spelet är gjort i Java Jag vet inga bra program som fungerar på xp, men när jag körde millenium (usch) så hade jag några bra. Vad de gör är att de a) kopierar hela minnet till spelet eller b) letar reda på alla ställen där ett visst värde finns (om du t.ex. vet poängen). Ok jag ver mer ute efter vilka metoder man använder för att automatisera det med ett eget program. Så funderar om det finns någon speciell typ av programmerings metodik för denna typ av uppgift.Mycket knepig fråga. Skulle behöva lite tipps.
Nu är det så att jag skulle vilja styra denna slumpgenerator så jag har kan lägga in godtyckliga väden i minnesutrymmet som den bildar för att lagra korten i minnet. Hur bär jag mig åt för att ta reda på vart någonstans i minnet som dessa väden placeras?
Är det enda sättet att köra deassembler för att luska ut detta eller finns det program som kan övervaka en viss process minnes utrymme för att se hur den använder det?
Alla bra tipps är välkommnaSv: Mycket knepig fråga. Skulle behöva lite tipps.
Vad den sedan gör är att den ber spelaren ändra ddet tänka värdet. Sedan gör man en ny sökning, med ev. parametrar som att värdet har stigit eller sjunkit med ett visst antal procent, eller att man vet det nya värdet. Så håller man på ett tag tills man bara en/ett par minnesadresser kvar.
Sök på t.ex. trainer creator, memory searcher etc.Sv: Mycket knepig fråga. Skulle behöva lite tipps.