jag har en win2000 advanced server burk, med ett lokalt nätverk "bakom"... "allt" fungerar förutom att jag inte kan skicka/ta emot filer via ICQ:n och komma ut på IRC:n... Det är det jag märkt än så länge iaf.... [ICQ] Beror ju lite på hur du har satt upp din Win2000 AS. Om du kör med RRAS NAT så behöver du inte göra något på servern. Öppna upp portar?
Har hört talas om att man måste "öppna upp" port 4000 på servern, kan det stämma? Om så är fallet, HUR?!
Annars så skulle jag bli jätteglad om nån annan hade en lösning på problemet...Sv: Öppna upp portar?
I ICQ-klienten går du till ICQ => Preferences => Connections => Server => Using Firewall => Not Using Proxy. Klicka även i Keep connection alive. Nu ska du kunna skicka/ta emot filer men med en begränsning. Du kan inte skicka/ta emot till andra som också har ställt in sin ICQ på Firewall. Däremot går det fint om de har ställt in att de kör bakom en Proxy. Enligt ICQ kan inte två klienter som är inställda på att vara bakom Firewall skicka filer mellan varandra.