Grafikkort AGP eller PCI Express? Det har inte kommit riktigt igång med bra grafikkort i PCI-E men det kommer De flesta tester jag har sett visar ingen större förbättring.. än iaf. Men det beror väl på vad du har för moderkort också. Har du både AGP och PCI Express? Har gammal dator idag med bra grafikkort AGP och funderar om jag ska behålla kortet när jag bygger ny eller skaffa nytt med PCI Express Det beror väl på vad man gör med datorn. Spelar man inte spel så finns det väl inte så mycket som kräver ett bra grafikkort. Office, VS, IE använder väl inte GPU:n eller minnet på grafikkortet i nån större bemärkelse. Då är det nog bättre med mer minne i burken, snabb hårddisk och eventuellt snabb processor. Det är vad jag tycker iaf.. Grafikkort AGP eller PCI Express?
Är det bättre prestanda med nya PCI Express eller bara obetydlig förbättring?Sv: Grafikkort AGP eller PCI Express?
Sv: Grafikkort AGP eller PCI Express?
Sv: Grafikkort AGP eller PCI Express?
Grafikkort idag ASUS V9560 Geforce FX5600 (6 månader gammalt)
Spelar inte direkt mycket spel utan vill ha hyffsaf kraft i gragfikkortet för att få bra totalkraft i datorn
Om PCI Express är en revolution så funderar jag på att byta men inte annars.
Tipps ?Sv: Grafikkort AGP eller PCI Express?
Fast det kommer väl andra kort till PCI Express också, som inte är grafikkort. Tänker du behålla den nya burken flera år så kanske det kan vara värt att satsa på PCI Express. Men en revolution är det nog inte än.