WinRAR är det vanligaste programmet för att packa/packa upp rar-filer, om det var nåt sånt du var ute efter. Fungerar fint. Hej Nädu, Sven, inte är RAR stenålder inte. Det skall ju till och med vara så att WinRAR packar främst multimediafiler aningen bättre än WinZip. Fråga mig inte hur det fungerar, men det gör det i alla fall. MS använder rar till sina självuppackande exe-filer när man tankar ned från MSDN Hej Ett bra program är PowerArchiver och den kan packa upp eller packa zip och rar + en drös andra filer som Cab och det. Den är - tyvärr - inte gratis längre. From. v7.0 så övergick PowerArchiver till att vara shareware. $19.95 USD. Tyvärr dras Power Archiver med en hel del buggar. Hänger sig ibland, gör packade filer i de olika formaten som inte går att läsa. Jag har kört på två olika datorer, W98 respektive W2k. Efter en månads användning så tröttnade jag och suddade skiten. Tråkigt men sant. WinAce är också ett helt ok program, klarar av RAR, ARJ, ZIP, ACE och en del annat.Sv: Packade filer *.rar
http://www.rarsoft.com
/EESv: Packade filer *.rar
Tack så mycket.Trodde *.rar var stenålder men den finns
tydligen än i hård konkurens med WinZip.
Ha det på soliga Gotland och åter tack
SvenSv: Packade filer *.rar
Kan ju för övrigt passa på att nämna att jag snubblade över ett par arj-filer för ett par veckor sedan och upptäckte att WinZip (inte senaste dock) inte klarade av att packa upp dem. Tur att man har sparat sina gamla program. :)
Hur kunde du veta att solen skiner här? Fast det är ju klart ... solen skiner ju alltid på Gotland så. ;-)
Må väl.
/EESv: Packade filer *.rar
/johan/Sv: Packade filer *.rar
>MS använder rar till sina självuppackande exe-filer när man tankar >ned från MSDN
Bra Johan var gör man det.Skulle behöva fräsha upp min MSDN
När man hamnar hos MS så är det hopplöst att navigera rätt
för att hitta rätt Download.
undrar
SvenSv: Packade filer *.rar
Det är mycket likt Winzip och det är helt GRATIS :)
www.PowerArchiver.comSv: Packade filer *.rar
Sv: Packade filer *.rar
/WSv: Packade filer *.rar
/Hjorten