Hej. Har ingen aning om vilket inlägg du pratar om... men om du beskriver ditt problem bättre så kanske någon kan hjälpa dig att lösa ditt problem. Hej HejKameraanslutning till datorn
För ett par månader sedan fanns det ett inlägg om att ansluta en kamera till en dator.
Där var det någon som nämnde något om en Panasonic-kamera.
Finns det någon som vet något om detta. Kommer inte ihåg i vilket forum det var skrivet.
mvh
IvanSv: Kameraanslutning till datorn
Sv: Kameraanslutning till datorn
Jag har köpt en Panasonic NV-GS11 som jag har tänkt att jag skulle använda som vebkamera.
Enligt Panasonics support ska den kameran ha vebkamerafunktion. Och att den ska bara fungera
till Messinger i Windows XP.
Jag hade tänkt att jag skulle använda den tillsammans med ezVidCap.ocx och VB6 men det fungerar
inte då ocx:en använder kamerans orginalprogram. Det följde ej med någon mjukvara till kameran.
Bara drivrutiner till USB följde med.
Enligt Panasonics support så går inte att använda något annat än Messinger.
I reklamen för kameran står det att den har vebkamerafunktion. Det är först när man har köpt kameran
som man får reda på att Windows XP servicepack 2 och den senaste versionen av messinger är ett
måste för att kameran ska fungera.
Jag får inte kameran att fungera i alla fall.
Därför min första fråga om att det var någon som nämnde Panasonickamera i något sammanhang.
/Ivan Sv: Kameraanslutning till datorn
Gjorde en söknig i forumet och fick dessa träffar:
http://www.pellesoft.se/search.aspx?lstarea=2&search=kamera
Nu sökte jag bara på kamera, men förhoppningsvis finns svaret i någon tråd.
//Anna-Karin