Jag har ett program som lägger till information i en Access databas. När jag kör programmet med databasen öppen i Access läggs information till riktigt men när jag stänger access så blir det något fel och vissa poster läggs till mitt i databasen fast de ska läggas till längst ner i den. Har någon varit med om något liknande någon gång som kan veta vad felet är? Vilken ordning posterna visas i när du öppnar en tabell är inte relevant. Har du behov att de visas i en speciell ordning så ska du sortera i den ordningen. Det kan vara så att tabellen är inställd på att presentera informationen i en speciell sorteringsordning, men när du inte stänger tabellen under tiden du lägger till nya poster så hamnar de sist. Jo för hela mitt program bygger på att jag ska hämta information i samma ordning som den kom in och lägger den sig då huller om buller så blir det fel. Jag har prövat att ta bort sorteringar i accesstabellen men det blir fortfarande fel, du vet inget sätt så att en ny post hamnar sist? Du har väl förhoppningsvis (i så fall) en kolumn i din databastabell med löpnummer, datum eller dyl. info som gör att du kan sortera din tabell korrekt..? Du har rätt det fungerar mewd en räknare men jag byter ut rättså mycket information åt gången så jag måste nog i så fall nollställa räknaren för den lär inte räcka hur långt som helst. Så om någon vet hur man nollställer eller flyttar tillbaka räknaren i access så vore det bra. OK problemet löst tack för all hjälp!AddNew lägger inte till rätt när Accessdatabasen är stängt
Tackar! Sv: AddNew lägger inte till rätt när Accessdatabasen är stängt
/JohanSv:AddNew lägger inte till rätt när Accessdatabasen är stängt
Sv: AddNew lägger inte till rätt när Accessdatabasen är stängt
Sv:AddNew lägger inte till rätt när Accessdatabasen är stängt
Sv: AddNew lägger inte till rätt när Accessdatabasen är stängt