Hur formaterar jag HD på en märkesdator ( Packard Bell ) så att allt verkligen försvinner..... Om du formaterar så skall allt vara väck, jag tror inte det är någon skillnad mot att först köra fdisk - ta bort partitionen, sen skapa om den och slutligen formatera den nya partitionen. Har en Packard Bell själv och hade inga problem att formattera disken när jag uppgraderade till W2K. Jag undrar om du verkligen "formatterade" din disk..?? Ok, jag får prova igen...... Du måste använda Format c: /s Måste inte alls lägga till /s, bara man har en god startdiskett fungerar det utmärkt utan. STORT SUCK!!!!Formatera Hd på Märkesdator.......
Jag har formaterat den engång, men då inget bra att lägga in Win Me , delar av Win 98 fanns kvar samt reklam och små prog från Packkard Bell. Finns det nått inlagt i BIOS ???Sv: Formatera Hd på Märkesdator.......
Om det kommer reklam och sådant så skulle jag vilja veta var.. Är det i uppstartsläget så är det troligen grafikkort, moderkort och andra delar som inverkar på vad som står..
Sen om du har en cd med operativsystemet som är specialpreppad från dell så får du räkna med att några av deras "egna" delar är med där såsom bakgrundsbild och lite programvaror.
Hälsningar
/pelleSv: Formatera Hd på Märkesdator.......
Den enda "reklamen" jag fick upp när jag startade min dator var ett litet program som hette nagger.exe som ville att man skulle regga sitt datorköp. Den bockade jag av i registret så den inte startade.
/JuhaSv: Formatera Hd på Märkesdator.......
Använder du bara "format c:" i dos ??
Tack ! :-)Sv: Formatera Hd på Märkesdator.......
Då överförs systemfilerna till hårddisken. Annars kan den inte boota på den disken...
Kör du fdisk och har flera hårddiskar, kom ihåg att sätta aktiv partition på den disken som du vill starta på.
Och sen skulle jag aldrig installera Me istället för 98. Det största floppoperativet som jag stött på från microsoft.. (Men det är personliga åsikter)
Hellre XP.
Mvh
RickardSv: Formatera Hd på Märkesdator.......
/IvarSv: Formatera Hd på Märkesdator.......
Om man vill ha en startbar partition som man kan boota på måste man ha /s... PUNKT!
Har du en bootdiskett så är den formaterad med /s och just därför den startar......
//Rickard
(Vad står it för??)